دوره 6، شماره 3 - ( دوره6، شماره3(پیاپی21) 1404 )                   جلد 6 شماره 3 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: کد اخلاق ندارد

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
Mendeley  
Zotero  
RefWorks

Bana Z, Oladiyan M, Safari M. (2025). Designing a Model of the Inquisitive Student in Learning the "Khana" Program at the Elementary Level. Journal of Childhood Health and Education. 6(3),
URL: http://jeche.ir/article-1-342-fa.html
بناء زهرا، اولادیان معصومه، صفری محمود.(1404). طراحی الگو دانش‌آموز پژوهنده در یادگیری طرح خوانا مقطع ابتدایی فصلنامه سلامت و آموزش در دوران کودکی 6 (3)

URL: http://jeche.ir/article-1-342-fa.html


1- دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزشی،دانشکده علوم تربیتی،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد دماوند،تهران،ایران
2- استادیار علوم تربیتی،دانشکده مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد دماوند،تهران،ایران
چکیده:   (18 مشاهده)
زمینه و هدف: پژوهش حاضر به دنبال طراحی الگوی دانش‌آموز پژوهنده در یادگیری طرح خوانا مقطع ابتدایی بود. روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش‌شناسی کیفی بود. جامعه آماری شامل اساتید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تهران و مسئولین با سابقه در آموزش و پرورش تهران بود.
یافته ها: حجم نمونه طبق اصل اشباع نظری و
روش نمونه‌گیری هدفمند 15 نفر تعیین شد. ابزار گرد‌آوری داده‌ها، مصاحبه‌ نیمه‌ساختاریافته بود. روایی صوری و محتوای از طریق قضاوت خبرگان مورد تایید قرار گرفت. پایایی نیز از طریق درصد توافق بین دو کدگذار و روش بازآزمون مورد تایید قرار گرفت. روش تحلیل دادهها در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون با نرم افزار مکس کیودا بود که طی آن سه دسته مضامین پایه، سازمان‌دهنده و فراگیر دستهبندی شدند. نتیجه گیریبر اساس یافته­ ها، ابعاد الگوی دانش‌آموز پژوهنده در یادگیری طرح خوانا در مقطع ابتدایی شامل هدف، ویژگی و ساختار الگو شناسایی شدند. در این بین مشخص شد که مولفه‌های دانش، مهارت و نگرش از مولفه‌های هدف الگو معرفی شدند و ویژگی فردی دانش‌آموز، ویژگی حمایتی و ویژگی تدریس به عنوان مولفه ­های زیرمجموعه ویژگی الگو شناسایی شدند و مولفه‌های کاهش تمرکز، مشارکت محوری و مساله محوری به عنوان مولفه‌های ساختار مورد شناسایی قرار گرفتند. 

 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/2/29 | پذیرش: 1404/7/15 | انتشار: 1404/8/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.