(2022). The effect of play and art on the emotional intelligence of children aged 6 to 9 years based on the Waldorf approach.
Journal of Childhood Health and Education.
2(4), 97-121.
URL:
http://jeche.ir/article-1-67-fa.html
سجادی افتخارات السادات. تأثیر بازی و هنر بر یادگیری و هوش هیجانی کودکان6 تا 9 سال بر اساس رویکرد والدورف فصلنامه سلامت و آموزش در دوران کودکی 1400; 2 (4) :121-97
URL: http://jeche.ir/article-1-67-fa.html
چکیده: (1827 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر بازی و هنر بر یادگیری و هوش هیجانی کودکان 6 تا 9 سال بر اساس رویکرد والدورف انجام گرفته است. بدین منظور از طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل استفاده گردید. کودکان در هر دوگروه، با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و با روش همتا کردن از میان کودکان عادی، ADHD ، پرخاشگری بالا و نقص توجه انتخاب شدند و بصورت تصادفی در گروههای آزمایش و کنترل قرار گرفتند و پس از آن گروه آزمایش به مدت سه ماه مورد آموزش قرار گرفت، در حالی که گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. در این پژوهش از آزمون صفت- فرم کودکان بعنوان ابزار تحقیق استفاده شد و داده های جمع آوری شده با استفاده از کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. پس از بررسی نرمالیته و پیش فرض های آزمون کواریانس، نتایج در این پژوهش نشان داد، بازی و هنر در بستر زندگی تاثیر معناداری بر یادگیری و هوش هیجانی کودکان 6 تا پایان 9سال دارد. بر اساس یافته های بدست آمده از بازی و هنر می توان در بهبود یادگیری و هوش هیجانی دانش آموزان استفاده کرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/20 | پذیرش: 1400/11/16 | انتشار: 1400/12/21