keramati H. (2022). The Effect of TRIZ Training on Creativity of Preschool students.
Journal of Childhood Health and Education.
3(2), 85-108.
URL:
http://jeche.ir/article-1-84-fa.html
چکیده: (1741 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش TRIZ در پرورش خلاقیت دانش آموزان پیش دبستانی شـهر تهـران است. این پژوهش به روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پیش دبستانی منطقه 8 شهر تهران در سال تحصیلی 98-97 بود که در دامنه سنی 6-5 سال قرار داشتند. نمونه آماری این پژوهش شامل 20 شرکت کننده (10 نفر گروه آزمایش و 10 نفر گروه گواه) بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و روش مداخله به صورت تصادفی به یکی ازگروه ها منتسب شد. به منظـور جمـع آوری دادهها، از آزمـون خلاقیت تورنس فرم تصویری استفاده شد . جهت تجزیه و تحلیل دادهها، با بهره گیری از نرم افزار آماری spss-23از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره اسـتفاده شـد. یافتههای ایـن پـژوهش، اثربخشی روش TRIZ را در پـرورش خلاقیـت و چهـار مؤلفـۀ اصلی آن، یعنی اصالت ، بسط ،سیالی و انعطاف پذیری، تأیید کرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1401/4/14 | پذیرش: 1401/6/1 | انتشار: 1401/6/29