چکیده: مقدمه: طلاق والدین میتواند به عنوان یک طوفان عاطفی در زندگی کودکان عمل کند، که به بروز مشکلات جدی روانشناختی مانند اضطراب، افسردگی و افت تحصیلی منجر شده و سلامت روانی آنها را به خطر میاندازد. به رغم این مخاطرات، شواهد نشان از کمتوجهی به آموزش کودکان طلاق و زمینهسازی برای برطرف کردن این آسیبها دارد. روش: از طرح پژوهش آمیخته اکتشافی در دو بخش کیفی و کمّی استفادهشد. در بخش کیفی از مرور نظامند استفادهشد. میدان پژوهش شامل کلیه مقالات معتبر و پایاننامههای چاپ شده به زبان فارسی در پایگاههای دادههای ایرانیشامل مگیران[1]مرکز اطلاعات علمی (SID)، پایگاه تخصصی نور (Noormags) و پرتال جامع علومانسانی (Ensani)، در بازه زمانی 1402-1385 مورد بررسی قرار گرفت و تعداد 3296 سند بازیابیشدند. برای ارزیابی کیفیت مطالعات از فهرستوارسی برنامه مهارتهای ارزیابی انتقادی CASP)) استفاده و 26 سند انتخاب گردید. بسته آموزشی - مشاورهای کاهش آسیبهای کودکان آسیبدیده از طلاق والدین بر مبنای مرور پیشینه مطالعات تدوینشد. 10 نفر از صاحبنظران حوزه مشاوره بهمنظور بررسی روایی محتوایی بسته بهصورت در دسترس انتخاب و اعلام نظر کردند. یافتهها: یافتهها در بخش کیفی به شناسایی چهار دسته از آسیبها در این کودکان شامل آسیبهای فردی، آسیبهای اجتماعی، آسیبهای خانوادگی و آسیبهای تحصیلی منجرگردید. در بخش کمّی بعد از تنظیم محتوای جلسات مشاورهای در دوازده جلسه 45 دقیقهای، بررسی شاخص محتوایی 8/0 و ضریب توافق کاپا 71/0 بهدست آمد. نتیجهگیری: بسته آموزشی – مشاورهای کاهش آسیبهای کودکان از روایی لازم برخوردار بوده و استفاده از آن برای کودکان آسیبدیده از طلاق والدین پیشنهاد میشود.