دوره 4، شماره 1 - ( فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1402 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 125-111 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shabani minnabad M. (2023). The effect of teaching social-communication skills on the dimensions of self-esteem of preschool students. Early Childhood Health And Education. 4(1), : 8
URL: http://jeche.ir/article-1-161-fa.html
شعبانی مینااباد ملاحت. تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی زبانی-اجتماعی بر ابعاد عزت نفس دانش آموزان پیش دبستانی فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1402; 4 (1) :125-111

URL: http://jeche.ir/article-1-161-fa.html


دانشگاه پیام نور
چکیده:   (380 مشاهده)
هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی اجتماعی بر میزان عزت نفس دانش آموزان پیش دبستانی بود. روش پژوهش: این مطالعه از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه مورد مطالعه کلیه دانش آموزان دختر پایه اول تا سوم مقطع دبیرستان شهرستان خلخال بودند. 30 دانش آموز پس از اجرای آزمون عزت نفس کوپراسمیت به طور تصادفی به طور مساوی در گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. سپس در گروه آزمایشی به مدت 10 جلسه آموزش مهارت های اجتماعی اجرا شد، در حالی که گروه کنترل هیچ مداخله ای را دریافت نکردند. یافته‌ها: داده های به دست آمده با استفاده از آزمون t مستقل، تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) و تحلیل کوواریانس (ANCOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها حاکی از آن بود که عزت نفس اجتماعی، تحصیلی، فردی و عزت نفس کلی در گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری تغییر می کند. نتیجه‌گیری: در نهایت این مطالعه نشان می دهد که می توان از فنون مهارت های اجتماعی به منظور افزایش عزت نفس کلی و سه بعد دیگر عزت نفس یعنی عزت نفس فردی، تحصیلی و اجتماعی در دانش آموزان استفاده نمود. با توجه به اینکه عزت نفس و ابعاد آن با بسیاری از مشکلات روانشناختی مرتبط است
شماره‌ی مقاله: 8
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/6/10 | پذیرش: 1402/7/4 | انتشار: 1402/7/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

Designed & Developed by : Yektaweb