دوره 3، شماره 4 - ( فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1401 )                   جلد 3 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bargi I, nagdi M. (2023). Meta-analysis of the effectiveness of virtual education on the academic performance of elementary school students. Early Childhood Health And Education. 3(4),
URL: http://jeche.ir/article-1-102-fa.html
برقی عیسی، نقدی محمد نقی. فراتحلیل اثربخشی آموزش مجازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1401; 3 (4)

URL: http://jeche.ir/article-1-102-fa.html


1-
2- ازاد مرند
چکیده:   (1456 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر فراتحلیل اثربخشی آموزش مجازی بر عملکرد تحصیلی دانش­آموزان بود. روش پژوهش فراتحلیل بوده و جامعه آماری شامل مطالعات بوده که در فاصله سال­های 1395 تا 1400 در داخل و 2015 تا 2020 در خارج به صورت مقاله تمام متن در پایگاه­های اطلاعاتی داخلی (Noormags، Magiran و SID) و خارجی (Pub-Med) در دسترس بودند. به منظور جمع­آوری اطلاعات از چک­لیست مشخصات طرح­های پژوهشی استفاده شد. پس از بررسی ملاک­های ورود و خروج و نیز تحلیل حساسیت 20 اندازه اثر از 19 مطالعه دارای شرایط فراتحلیل، به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از تحلیل حساسیت، نمودار قیفی، مدل­های ثابت و تصادفی و تحلیل ناهمگنی با استفاده از نرم­افزار CMA استفاده گردید. تحلیل اطلاعات حاصل از پژوهش­ها نشان داد که آموزش مجازی بر عملکرد تحصیلی دارای اثربخشی مثبتی می­باشند. به طوری که پس از حذف شش اندازه اثر پرت مقدار اندازه اثر ترکیبی برای مدل اثرات تصادفی (مدل انتخاب شده برای این فراتحلیل) از لحاظ آماری معنادار بود. همچنین اثرات مجازی بر عملکرد تحصیلی بر اساس روش­های نمونه­گیری متفاوت است؛ اما بر اساس جنسیت تفاوتی وجود ندارد. با توجه به نتایج فراتحلیل می­توان گفت که استفاده از آموزش مجازی در عملکرد تحصیلی مؤثرترند و به کارگیری آموزش به صورت مجازی در نظام آموزشی توسط معلمان و مربیان می­تواند آثار مطلوبی بر عملکرد تحصیلی دانش­آموزان داشته باشند. 
 
متن کامل [PDF 755 kb]   (269 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/10/28 | پذیرش: 1401/12/1 | انتشار: 1401/12/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

Designed & Developed by : Yektaweb