دوره 4، شماره 1 - ( فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1402 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 21-5 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esmaeilii anvar S, Ghorban Jahromi R, Rafie Poor A, Sabet M. (2023). The effectiveness of the training package based on lateral dominance on inhibition, attention transfer and emotional control in 7-12 year old children with learning disabilities. Early Childhood Health And Education. 4(1), : 1 doi:‎ 10.32592/jeche.4.1.1
URL: http://jeche.ir/article-1-113-fa.html
اسمعیلی انور شرمین، قربان جهرمی رضا، رفیعی پور امین، ثابت مهرداد. اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر غلبه طرفی بر بازداری، انتقال توجه و کنترل هیجانی در کودکان 7 تا 12 ساله دارای اختلال یادگیری فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1402; 4 (1) :21-5 ‎ 10.32592/jeche.4.1.1

URL: http://jeche.ir/article-1-113-fa.html


1- دانشگاه علوم و تحقیقات
2- دانشگاه پیام نور
3- دانشگاه رودهن
چکیده:   (1574 مشاهده)
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر غلبه طرفی بر مولفه­های بازداری، انتقال توجه و کنترل هیجانی در کودکان 7 تا 12 ساله دارای اختلال یادگیری انجام شد.
روش پژوهش: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر غلبه طرفی بر مولفه­های بازداری، انتقال توجه و کنترل هیجانی در کودکان 7 تا 12 ساله دارای اختلال یادگیری انجام شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که بسته آموزشی تقویت غلبه طرفی بر کارکردهای اجرایی (01/0< p و 47/8=F) کودکان با اختلال یادگیری خاص تاثیر داشته است.
بحث و نتیجه‌گیری:‌ نتایج این پژوهش نشان داد که در کودکان دارای اختلال یادگیری، عدم غلبه طرفی نسبت به همسالان خود بیشتر شایع است. همچنین این کودکان در مولفه­ های کارکردهای اجرایی نسبت به دیگران عملکرد ضعیف‌تری دارند. بنابراین با توجه به نتایج این پژوهش می‌توان گفت که مداخلات و آموزش‌های توان­بخشی که در جهت ایجاد غلبه طرفی انجام می­شود منجر به عملکرد بهتر در کارکردهای و بهبود مهارت­های تحصیلی در کودکان دارای اختلال یادگیری می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود که از این تمرین‌ها و مداخلات آموزشی به‌صورت یک برنامه تکمیلی هم راستا با سایر برنامه­های آموزشی در تمام پایه­های ابتدایی استفاده شود.
 
شماره‌ی مقاله: 1
متن کامل [PDF 6855 kb]   (211 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/12/16 | پذیرش: 1402/3/3 | انتشار: 1402/3/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

Designed & Developed by : Yektaweb