دوره 5، شماره 2 - ( دوره 5، شماره 2 (پیاپی 16) 1403 )                   جلد 5 شماره 2 صفحات 14-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mahdizadeh M, pakdaman M, ebrahimpor M, Saeidi A. (2024). The effectiveness of self-regulation training based on creative representation on self-regulation and motivation of academic progress of primary school students. Early Childhood Health And Education. 5(2), : 1
URL: http://jeche.ir/article-1-208-fa.html
مهدی زاده مرتضی، پاکدامن مجید، ابراهیم پور مجید، سعیدی علی. اثربخشی آموزش خودتنظیمی مبتنی بر نمایش خلاق بر خودتنظیمی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1403; 5 (2) :14-1

URL: http://jeche.ir/article-1-208-fa.html


1- دانشگاه ازاد اسلامی قاینان
2- دانشگاه آزاد واحد قاینات
3- گروه روانشناسی و مشاوره دانشگاه فرهنگیان. تهران, ایران
چکیده:   (158 مشاهده)
زمینه و هدف: پژوهش حاضر باهدف اثربخشی بسته آموزش خودتنظیمی مبتنی بر نمایش خلاق برانگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی انجام شد. روش پژوهش: روش این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت داده‌ها نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل شهر گناباد در سال تحصیلی 1400-1399 بود. با توجه به هدف پژوهش، نمونه‌ای به حجم 30 نفر از دانش آموزان با استفاده از نمونه‌گیری در دسترس و با توجه به ملاک­های ورود و خروج انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه به‌صورت تصادفی قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان در مراحل پیش‌آزمون به مقیاس‌های انگیزش پیشرفت تحصیلی هرمنس (1970) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دیگروت (1990) پاسخ دادند. سپس در طول فرایند مداخله گروه آزمایش، آموزش خودتنظیمی مبتنی بر نمایش خلاق در طی 9 جلسه 90 دقیقه‌ای دریافت و گروه گواه آموزش معمول روزانه را دریافت کردند. پس از پایان مداخله، هر دو گروه بار دیگر مجدد مقیاس‌های انگیزش پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را تکمیل کردند. تجزیه‌وتحلیل داده­ها با استفاده از آزمون کوواریانس تک متغیری و به‌وسیله نرم‌افزار spss.26 انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که بسته آموزشی خودتنظیمی مبتنی بر نمایش خلاق نسبت به گروه گواه برانگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی به‌طور معناداری اثربخش بود. نتیجه‌گیری: بر اساس یافته­های پژوهش حاضر می­توان گفت که بسته آموزشی خودتنظیمی مبتنی بر نمایش خلاقمی منجر به بهبود انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان می‌شود
شماره‌ی مقاله: 1
متن کامل [PDF 704 kb]   (78 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/12/24 | پذیرش: 1403/3/23 | انتشار: 1403/3/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

Designed & Developed by : Yektaweb