دوره 3، شماره 3 - ( 9-1401 )                   جلد 3 شماره 3 صفحات 37-28 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shabani Minaabad M. (2022). Comparison theory of mind and Code-Switching Pattern In Speech students with specific learning disorder and normal. Early Childhood Health And Education. 3(3), 28-37.
URL: http://jeche.ir/article-1-92-fa.html
شعبانی مینا آباد ملاحت. مقایسه نظریه ذهن و الگوی رمزگردانی در زبان گفتاری در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و عادی فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1401; 3 (3) :37-28

URL: http://jeche.ir/article-1-92-fa.html


پیام نور تهران
چکیده:   (1447 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف مقایسه نظریه ذهن و سبک های رمزگردانی کلامی در دانش آموزان دارایاختلال یادگیری خاص و عادی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر علی- مقایسه ای است. جامعه ی آماری در این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و دانش آموزان عادی دبستانی شهر انمین می باشد ( سال تحصیلی 98-97 ) نمونه پژوهش شامل 80 دانش آموز (40نفر دانش آموز عادی و 40 نفر دانش آموز دارای اختلال یادیگیری ویژه) می باشند. نمونه تحقیقی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای  به شیوه همتاسازی بر اساس سن، جنسیت و پایه تحصیلی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده های پژوهش از آزمون باور نادرست دسته اول و دوم(First and second)، ازمون سبک رمزگردانی کلامی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تجزیه و تحلیل واریانس چندمتغیری(MANOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری در سطوح اول و دوم نظریه ذهن تفاوت معناداری وجود داشت (001/0P<). همچنین نتایج نشان داد که بین دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش‌آموزان عادی در سبک های رمزگردانی کلامی تفاوت معناداری وجود دارد. (001/0P<). در مجموع می‌توان گفت کودکان دارای اختلال یادگیری دارای نقص در مهارت‌های نظریه ذهن و سبک های رمزگردانی  هستند
 
متن کامل [PDF 825 kb]   (148 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/8/12 | پذیرش: 1401/9/28 | انتشار: 1401/9/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

Designed & Developed by : Yektaweb