Shabani Minaabad M. (2022). Comparison theory of mind and Code-Switching Pattern In Speech students with specific learning disorder and normal.
Early Childhood Health And Education.
3(3), 28-37.
URL:
http://jeche.ir/article-1-92-fa.html
شعبانی مینا آباد ملاحت. مقایسه نظریه ذهن و الگوی رمزگردانی در زبان گفتاری در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص و عادی فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1401; 3 (3) :37-28
URL: http://jeche.ir/article-1-92-fa.html
پیام نور تهران
چکیده: (1447 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف مقایسه نظریه ذهن و سبک های رمزگردانی کلامی در دانش آموزان دارایاختلال یادگیری خاص و عادی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر علی- مقایسه ای است. جامعه ی آماری در این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و دانش آموزان عادی دبستانی شهر انمین می باشد ( سال تحصیلی 98-97 ) نمونه پژوهش شامل 80 دانش آموز (40نفر دانش آموز عادی و 40 نفر دانش آموز دارای اختلال یادیگیری ویژه) می باشند. نمونه تحقیقی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای به شیوه همتاسازی بر اساس سن، جنسیت و پایه تحصیلی انتخاب شدند. برای جمعآوری داده های پژوهش از آزمون باور نادرست دسته اول و دوم(First and second)، ازمون سبک رمزگردانی کلامی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تجزیه و تحلیل واریانس چندمتغیری(MANOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری در سطوح اول و دوم نظریه ذهن تفاوت معناداری وجود داشت (001/0P<). همچنین نتایج نشان داد که بین دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و دانشآموزان عادی در سبک های رمزگردانی کلامی تفاوت معناداری وجود دارد. (001/0P<). در مجموع میتوان گفت کودکان دارای اختلال یادگیری دارای نقص در مهارتهای نظریه ذهن و سبک های رمزگردانی هستند
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/8/12 | پذیرش: 1401/9/28 | انتشار: 1401/9/30