دوره 4، شماره 1 - ( فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1402 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 80-66 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kakavand A, mousavi N, shirmohammadi F, hejri F, haji sharifi R, qasemi madani H. (2023). Relationship between emotional self-regulation and online game addiction with the mediating role of loneliness in elementary school children.. Early Childhood Health And Education. 4(1), : 5
URL: http://jeche.ir/article-1-122-fa.html
کاکاوند علیرضا، موسوی نازنین، شیرمحمدی فرهاد، هجری فاطمه، حاجی شریفی راضیه، قاسمی مدانی حامد. رابطه بین خودتنظیمی هیجانی و اعتیاد به بازی‌های آنلاین با نقش میانجی احساس تنهایی در کودکان مقطع ابتدایی. فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1402; 4 (1) :80-66

URL: http://jeche.ir/article-1-122-fa.html


1- دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
2- دانشگاه علمی و کاربردی الموت شرقی
چکیده:   (1459 مشاهده)
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی احساس تنهایی در ارتباط بین خودتنظیمی هیجانی با اعتیاد به بازی­های آنلاین در دانش­آموزان بود.
روش: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانش­آموزان ابتدایی دوره دوم شهر قزوین در سال تحصیلی 1401-1402 بود که از بین آن­ها 218 نفر به شیوه نمونه گیری  در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری شامل پرسشنامه خودتنظیمی هیجانی لارسن و پریزمایک (2004) ، پرسشنامه احساس تنهایی راسل و همکاران (1980) و پرسشنامه اعتیاد به بازی­های آنلاین وانگ و چانگ (2002) بود. برای تحلیل مدل علی از تحلیل مسیر استفاده شد.
یافته­ها:  نتایج نشان­گر برازش کامل مدل با داده‌ها بود. همچنین نتایج تأثیر مستقیم و معناداری را بین خودتنظیمی هیجانی (01/0p< و 39/0-=β) و احساس تنهایی (01/0p< و 57/0=β) با اعتیاد به بازی­های آنلاین نشان داد. همچنین تحلیل نقش میانجی نشان داد که احساس تنهایی در ارتباط بین خودتنظیمی هیجانی با اعتیاد به بازی­های آنلاین میانجی دارند.
نتیجه­گیری: در تدوین مداخله­های روان­شناختی جهت کنترل و درمان اعتیاد به بازی­های آنلاین در دانش­آموزان، باید به نقش خودتنظیمی هیجانی و احساس تنهایی توجه ویژه مبذول شود.
 
شماره‌ی مقاله: 5
متن کامل [PDF 656 kb]   (220 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/1/29 | پذیرش: 1402/3/22 | انتشار: 1402/3/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

Designed & Developed by : Yektaweb