Mohammad Babaii R, Tahmasebi S, Baneshi A, Nafrieh M. (2021). Introducing Multiple Short Interviews (MMI) to Assess the health and knowledge Adequacy of Early Childhood Training volunteers (SADAMAK).
Early Childhood Health And Education.
1(2), 108-130.
URL:
http://jeche.ir/article-1-35-fa.html
محمدبابائی رضا، طهماسبی سیامک، بانشی علیرضا، نفریه محمد. معرفی مصاحبه های کوتاه چندگانه (MMI) برای سنجش سلامت و دانش داوطلبان حرفه مربیگری کودک (سَدَمَک) فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1399; 1 (2) :130-108
URL: http://jeche.ir/article-1-35-fa.html
1- دانشجوی دکتری جامعهشناسی دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایران
2- استادیار گروه آموزشی پیش دبستانی، دانشگاه علوم توانبخشی و سالمت اجتماعی، تهران، ایران
3- دانشجوی دکتری سنجش و اندازه گیری، دانشگاه عالمه طباطبایی، تهران ایران
4- دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سالمت اجتماعی ، تهران، ایران
چکیده: (1676 مشاهده)
چکیده مقدمه: در سال های اخیر، اهمیت رشد دوره خردسالی در یادگیری و رشد در طول عمر باعث شده است که به حرفهای شدن مربیان دوره خردسالی، از جمله استانداردهای باالتر برای آموزش و تربیت آنها بیشتر توجه شود. امروزه مربیان مهدکودک در آموزش و پرورش کودکان در این مراکز، نقش محوری را دارند و دانش و کفایت این مربیان با پیامدهای مثبت کوتاه مدت و بلندمدت در ارتباط است. بر این اساس هدف این مطالعه، تدوین و استاندارد سازی روش مصاحبه کوتاه چندگانه سنجش سالمت و کفایت مربیان بود. روش پژوهش: مشارکت کنندگان در این مطالعه 62 نفر از مربیان مهدهای کودک استان تهران بودند. نمونهگیری این شرکت کنندگان به صورت هدفمند و با در نظر گرفتن مالکهای سن، تحصیالت، سابقه کار، رشتههای تحصیلی و نمره آزمون دانش سدمک)1395( انجام شد. میانگین سنی شرکت کنندگان 34 /26 با انحراف استاندارد 7 /26 بود. این شرکت کنندگان از مناطق ری)1 نفر(، شمیرانات)12 نفر(، وردآورد)6 نفر( و تهران)43 نفر( انتخاب شدند. چون نمون هگیری کیفی بود تا زمانی که اشباع رخ بدهد، نفرات انتخاب شدند. یافته ها: برای ورود به مصاحبه نمره 14 از آزمون سدمک در نظر گرفته شد و سپس با ایجاد چهار ایستگاه مصاحبه کوتاه )MMI( که شامل سالمت روان، سابقه کاری، کفایت دانش و قوانین اداری میشد مربیان مهدکودک ارزیابی شدند. حث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد ساختار مصاحبه کوتاه میتواند تواناییها و ضعفهای مربیان را در ارتباط با صالحیت حرفهای محرز کند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1399/10/12 | پذیرش: 1399/11/8 | انتشار: 1400/1/20