دوره 4، شماره 3 - ( دوره 4، شماره 3 (پیاپی 13) 1402 )                   جلد 4 شماره 3 صفحات 138-123 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Razmpush M. (2023). Examining the attitude and understanding of students' feelings towards the lesson of physical education using image design. Early Childhood Health And Education. 4(3), : 10
URL: http://jeche.ir/article-1-142-fa.html
رزم پوش مرتضی. بررسی نگرش و درک احساسات دانشآموزان نسبت به درس تربیتبدنی با استفاده از طراحی تصویر فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1402; 4 (3) :138-123

URL: http://jeche.ir/article-1-142-fa.html


چکیده:   (1534 مشاهده)
زمینه و هدف: تصویر نسبت به جملاتی که کودکان سعی میکنند با کلمات بیان کنند، ابزار بیان و بازتاب قویتری است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ادراکات دانشآموزان پسر گروه سنی 10 تا 12 سال نسبت به درستربیت بدنی، از طریق تصاویری که نقاشی میکشند انجام شد. روش پژوهش: جامعه آماری در این مطالعه دانشآموزان دوره دوم ابتدائی که در پنج مدرسه شهر ساری از استان مازندران تحصیل میکردند بودهاند. آزمودنیهای تحقیق شامل 345 دانشآموز پسر 10 تا 12 ساله است که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدهاند. در این پژوهش از تکنیک تحلیل اسنادی که یکی از روشهای تحقیق کیفی است، استفاده شد. یافته‌ها: با توجه به یافتهها مشخص شد که نه موضوع در تصاویر نقاشی شده وجود دارد. دادههای تحقیق با در نظر گرفتن فراوانی و درصد هر موضوع در تصاویر تجزیه و تحلیل و سپس جدولبندی شد. در نتیجه تحقیق درس تربیتبدنی دانشآموزان، تعداد کمی از رشتههای ورزشی به طور مداوم تکرار شد. نتیجه‌گیری: در نهایت، طراحیهای تصویری کودکان دانشآموز به عنوان جلوهای است که از طریق آن محققین و معلمان قادر خواهند بود روند درک مفهوم درس تربیتبدنی را در بین دانشآموزان پیگیری کنند. با توجه به پیامدهای آموزشی نتایج ارائه شده ممکن است راه را برای در نظر گرفتن نقاشیهای کودکان به عنوان یک منبع مفید در ارزیابی رشد مفهومی آنها هموار کند.
شماره‌ی مقاله: 10
واژه‌های کلیدی: نگرش، درک، تربیت بدنی، دانش آموز، تصویر
متن کامل [PDF 1010 kb]   (93 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/4/27 | پذیرش: 1402/7/11 | انتشار: 1402/7/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

Designed & Developed by : Yektaweb