Ranjdoust S, Khezri Dankhe Z, Baradari N. (2024). Studying the Differences between Educational Expectations of Sixth-Place Students of Teachers, Parents and Classmates of Electronic Learning Content.
Journal of Childhood Health and Education.
5(2), : 2 doi:
10.32592/jeche.5.2.15 URL:
http://jeche.ir/article-1-166-fa.html
1- دانشیارگروه برنامه ریزی درسی، واحد مرند، دانشگاه آزاد اسلامی، مرند، ایران.
2- دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، واحد مرند؛ دانشگاه آزاد اسلامی؛مرند؛ایران.
چکیده: (931 مشاهده)
زمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی میزان انتظارات آموزشی معلمان، والدین و همکلاسیها از محتوای آموزشی یادگیری الکترونیکی دوره ابتدایی شهرستان اشنویه انجام شد. روش پژوهش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش از نوع پژوهشهای تحلیلی پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان پایه ششم شهرستان اشنویه به تعداد 1221 نفر بود. حجم نمونه بهکمک جدول کرجسی و مورگان بهروش نمونه گیری تصادفی تعداد 281 نفر انتخاب شد. در این مطالعه از پرسشنامه محققساخته براساس انتظارات آموزشی معلمان، والدین و همکلاسیها استفاده شد. منظور برآورد میزان روایی پرسشنامه و سؤالات مطروحه در آن، از نظر استاد راهنما، کارشناسان و اساتید مسلط به موضوع تحقیق و پرسشنامه استفاده شد و پایایی این ابزار 70/0 با استفاده از فرمول کرونباخ محاسبه شد. روش تجزیه و تحلیل آماری این پژوهش با استفاده از آزمون تحلیل عاملی میباشد. یافتهها: با عنایت به یافتههای حاصله از فرضیات و نتایج بهدست آمده از جدول بین انتظارات آموزشی معلمان، والدین و همکلاسیها در مورد محتوای آموزشی یادگیری الکترونیکی تفاوت معنیدار وجود دارد. یادگیری الکترونیکی باعث میشود بین معلم و دانشآموزان تعامل ایجاد شود که در جای خود سبب افزایش انگیزش یادگیری و بهخاطر آوردن اطلاعات در دانشآموزان میشود. نتیجهگیری: نتایج مؤید آن است که نگرشها و انتظارات آموزشی معلمان، والدین و همکلاسیها در مورد محتوای آموزشی یادگیری الکترونیکی. یادگیری الکترونیکی تفاوت فاحشی وجد دارد که تعامل اجزا نظام آموزشی را با همدیگر کمرنگ کرده و باعث کاهش کارآمدی یادگیری الکترونیکی میشود، بنابراین لازم است جهت هم افزایی یادگیری تمامی اجزا با همدیگر در ارتباط باشند
شمارهی مقاله: 2
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/6/30 | پذیرش: 1402/8/21 | انتشار: 1403/3/4