دوره 6، شماره 1 - ( دوره 6، شماره 1 (پیاپی 19) 1404 )                   جلد 6 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: 11111111111111111111

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Forozanmehr M, Ghasemzadeh K. (2025). Presenting a Technological Learning Model in Iranian Schools Focused on the Emerging Technology of Metaverse. Early Childhood Health And Education. 6(1),
URL: http://jeche.ir/article-1-276-fa.html
فروزان مهر منصور، علی اسماعیلی عبدالله، قاسم زاده کوروش. ارائه الگوی یادگیری فناورانه در مدارس ایران با تاکید بر فناوری نوظهور متاورس فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1404; 6 (1)

URL: http://jeche.ir/article-1-276-fa.html


1- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران
2- استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران
چکیده:   (568 مشاهده)
هدف و زمینه: هدف این پژوهش ارائه الگویی برای یادگیری فناورانه با تأکید بر فناوری نوظهور متاورس در مدارس ایران است.
روش پژوهش: تحقیق  به روش کیفی انجام شده و جامعه آماری شامل متخصصان علوم تربیتی و فناوری اطلاعات است. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های عمیق مبتنی بر گروه کانونی جمع‌آوری شده و با استفاده از تحلیل مضمون و نظریه داده بنیاد تحلیل گردیدند.
یافته‌های پژوهش: شامل الگوی نظری نظام‌مند هستند که به شناسایی عوامل علی، راهبردی، زمینه‌ای، مداخله‌گر و پیامدی پرداخته است. عوامل علی شامل تحول در آموزش و یادگیری و بهینه‌سازی معلمان و مدیران است. عوامل راهبردی شامل انقلاب دیجیتالی در آموزش و یادگیری و نوآوری و پیشرفت در مدیریت و آموزش شناسایی شدند. همچنین، عوامل زمینه‌ای شامل توسعه آموزشی و توانمندسازی و ارزیابی و بهبود پیشرفت آموزشی، و عوامل مداخله‌گر شامل توسعه مهارت‌ها و آموزش معلمان و ایجاد بسترهای آموزشی تعاملی و تکنولوژیکی بوده است. در نهایت، عوامل پیامدی شامل توسعه و تقویت مهارت‌ها و بهبود و بهینه‌سازی فرآیندها شناسایی شدند.
نتیجه گیری: بنابراین می توان گفت استفاده از الگوی یادگیری فناورانه با تاکید بر فناوری های نوظهور می تواند به  پیشرفت و توسعه نظام آموزشی کشور منجر شود و پیشنهاد می شود از حتی المقدور به صورت آزمایشی از الگوی پیشنهادی پژوهش حاضر استفاده شود و در صورت اثربخش بودن و کارآمدی تعمیم داده شود.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/7/7 | پذیرش: 1404/1/1 | انتشار: 1404/1/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

Designed & Developed by : Yektaweb