دانش آموخته دکترای مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
چکیده: (1638 مشاهده)
زمینه و هدف: تصویر نسبت به جملاتی که کودکان سعی میکنند با کلمات بیان کنند، ابزار بیان و بازتاب قویتری است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ادراکات دانشآموزان پسر گروه سنی 10 تا 12 سال نسبت به درستربیت بدنی، از طریق تصاویری که نقاشی میکشند انجام شد. روش پژوهش: جامعه آماری در این مطالعه دانشآموزان دوره دوم ابتدائی که در پنج مدرسه شهر ساری از استان مازندران تحصیل میکردند بودهاند. آزمودنیهای تحقیق شامل 345 دانشآموز پسر 10 تا 12 ساله است که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدهاند. در این پژوهش از تکنیک تحلیل اسنادی که یکی از روشهای تحقیق کیفی است، استفاده شد. یافتهها: با توجه به یافتهها مشخص شد که نه موضوع در تصاویر نقاشی شده وجود دارد. دادههای تحقیق با در نظر گرفتن فراوانی و درصد هر موضوع در تصاویر تجزیه و تحلیل و سپس جدولبندی شد. در نتیجه تحقیق درس تربیتبدنی دانشآموزان، تعداد کمی از رشتههای ورزشی به طور مداوم تکرار شد. نتیجهگیری: در نهایت، طراحیهای تصویری کودکان دانشآموز به عنوان جلوهای است که از طریق آن محققین و معلمان قادر خواهند بود روند درک مفهوم درس تربیتبدنی را در بین دانشآموزان پیگیری کنند. با توجه به پیامدهای آموزشی نتایج ارائه شده ممکن است راه را برای در نظر گرفتن نقاشیهای کودکان به عنوان یک منبع مفید در ارزیابی رشد مفهومی آنها هموار کند.
شمارهی مقاله: 10
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/4/27 | پذیرش: 1402/7/11 | انتشار: 1402/7/11