دوره 6، شماره 1 - ( دوره 6، شماره 1 (پیاپی 19) 1404 )                   جلد 6 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Asghari Khaftari R, Marzooghi R, Turkzadeh J, Keshavarzi F. (2025). Developing a Comprehensive Training Model for First-Grade Elementary School Teachers Using a Meta-synthesis Approach. Early Childhood Health And Education. 6(1),
URL: http://jeche.ir/article-1-297-fa.html
اصغری خافتری رضا، مرزوقی رحمت اله، ترک زاده جعفر، کشاورزی فهیمه. توسعه الگوی جامع آموزش معلمان پایه اول ابتدایی با بهره‌گیری از رویکرد فراترکیب فصلنامه سلامت و اموزش در اوان کودکی 1404; 6 (1)

URL: http://jeche.ir/article-1-297-fa.html


چکیده:   (36 مشاهده)
مقدمه:  نظام آموزشی به عنوان یکی از ارکان اصلی هر جامعه، نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌دهی به آینده آن دارد و معلمان دوره ابتدایی به‌ویژه معلمان پایه اول ابتدایی، تأثیر بسزایی در تربیت نسل‌های آینده دارند. توجه به نیازهای آموزشی این معلمان برای ارتقاء کیفیت آموزش امری ضروری است. پژوهش حاضر با هدف توسعه الگویی جامع برای شناسایی نیازهای آموزشی معلمان پایه اول ابتدایی در ایران، بر اساس چارچوب تیپک طراحی شده است.
روش:  این مطالعه از روش فراترکیب استفاده کرده و ابتدا سؤال پژوهش «الگوی جامع نیازهای آموزش معلمان پایه اول ابتدایی در ایران بر حسب الگوی تیپک چیست؟» مطرح گردید. در مراحل بعدی، مقالات مرتبط از پایگاه‌های معتبر علمی مانند  WOS، Scopus، IEEE، Google Scholar  و منابع فارسی مانند مگیران و نورمگز گردآوری شدند و معیارهای شمول مقالات مشخص شد. پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، ۴۱ مضمون پایه استخراج و ترکیب شدند.
یافته‌ها: تحلیل‌ها نشان داد که ۱۱ مضمون اصلی از جمله نقش و مسئولیت‌های معلمان، چالش‌های تدریس فناوری، توسعه حرفه‌ای و آموزش معلمان، اخلاق و حرفه‌گرایی و سایر مولفه‌های مرتبط در الگوی جامع نیازهای آموزشی معلمان شناسایی شدند.
نتیجه‌گیری: این پژوهش با توسعه الگویی جامع بر اساس تیپک، ابزاری کاربردی برای برنامه‌ریزی آموزشی در حوزه معلمان ابتدایی ارائه می‌دهد و تأکید دارد که توانمندسازی معلمان با مهارت‌های ترکیبی فناوری، محتوا و پداگوژی می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش در دوره ابتدایی منجر شود.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/9/10 | پذیرش: 1404/1/1 | انتشار: 1404/1/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

Designed & Developed by : Yektaweb