Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Childhood Health and Education

فصلنامه سلامت و آموزش در دوران کودکی



Volume 5, Number 4 (2025-1)


Model of the Causal Relationship between Self-efficacy and Academic Motivation with the Mediating Role of Teacher-student Interaction in Students
مدل رابطه علّی بین خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی با نقش میانجی تعامل معلّم با شاگرد در دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Fundamentals of Quantitative, Qualitative and Integrated Content Analysis Methodology, Examining Approaches, Strengths, Weaknesses and the Role of Each in the Process of Preparing Educational Content
مبانی روش شناسی تحلیل محتوای کمی،کیفی و تلفیقی، بررسی رویکردها نقاط قوت، ضعف و نقش هر کدام در فرایند تهیه محتوای آموزشی،آموزش از راه دور در آموزش عالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Compilation of an Educational-consultative Package to Reduce the Psychological and Educational Damages of Children of Divorce based on Iranian Culture
تدوین بسته آموزشی مشاوره‌ایِ کاهش آسیب‌های روان‌شناختی و آموزشی کودکان طلاق براساس فرهنگ ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validation of the Psycho-social Risk Scale of the Work Environment (Case Study: Working Mothers)
پایایی‌یابی مقیاس مخاطرات روانی‌اجتماعی محیط کار (موردِ مطالعه: مادران شاغل)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Filial Therapy in Maternal Sensitivity and Parental Stress of Preschool Children with Emotional and Behavioral Problems in District 10 of Tehran during the COVID-19 Pandemic
اثربخشی بازی‌درمانی مبتنی‌بر رابطه والد–کودک بر حساسیت مادرانه و تنیدگی والدینی کودکان پیش‌دبستانی با مشکلات هیجانی و رفتاری در دوره کرونا‌
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Attachment-Centered Theraplay and Child-Parent Relationship Play Therapies on Emotion Regulation in Children with Separation Anxiety Disorder
مقایسه اثربخشی بازی‌درمانی دل‌بستگی محور و بازی‌درمانی مبتنی‌بر رابطه والد-کودک بر تنظیم هیجانی کودکان دارای اختلال اضطراب جدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Philosophy Program for Children on Happiness, Quality of Life, and Mental Health on Children
اثربخشی برنامه فبک (فلسفه برای کودکان) بر شادکامی، کیفیت زندگی و سلامت روان کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of the Floortime Program on Behavioral Problems and Parent-child Interaction in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
اثربخشی برنامه فلورتایم بر مشکلات رفتاری و تعامل والد-کودک در کودکان با اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Child's Temperament and Mother-child Emotional Bonding in Predicting the Anxiety of 3 to 6 Year-old Children of Working Mothers
نقش مزاج کودک و پیوند عاطفی مادر و کودک در پیش‌بینی اضطراب کودکان 3 تا 6 ساله مادران شاغل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Borderline Personality Disorder: a Study Based on Quantitative Meta-Analysis Approach
اختلال شخصیت مرزی: مطالعه‌ای مبتنی‌بر رویکرد فراتحلیل کمّی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles