Journal archive for Google Scholar Robot!

فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی

فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی



Volume 4, Number 4 (2024-1)


Comparison of behavioral problems of children with and without visual impairment aged 3 to 6 years
مقایسه‌ مشکلات رفتاری کودکان با و بدون آسیب بینایی سن 3 تا 6 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting academic progress based on School Life Expectancy and enthusiasm for school with the mediation of academic self-concept in students
پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس امید به تحصیل و اشتیاق به مدرسه با میانجی‌گری خودپنداره تحصیلی در دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the effectiveness of two storytelling methods through visualization and pantomime on emotional dyslexia of children with hearing problems
مقایسه میزان اثر بخشی دو روش قصه‌گویی از طریق تصویر سازی و پانتومیم بر ناگویی هیجانی کودکان دارای مشکلات شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of play therapy with an attachment approach on self-regulation and resilience of students with attention deficit hyperactivity disorder in Tehran
اثربخشی بازی درمانی با رویکرد دلبستگی بر خودتنظیمی و تاب‌آوری دانش‌آموزان با نارسایی توجه –بیش فعالی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Causal relationship between Cognitive Emotion Regulation and psychological well-being with regard to the mediating role of mindfulness in students
بررسی رابطه علَی نظم‌جویی شناختی هیجان و بهزیستی روانشناختی با توجه به نقش میانجی ذهن‌آگاهی در دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a curriculum model based on social skills in students with reading disabilities
طراحی واعتباربخشی الگوی برنامه درسی مبتنی بر مهارت های اجتماعی در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of marital satisfaction based on empathy، social cognition and communication skills with the mediating role of broader autism phenotype in parents of autistic children.
پیش بینی رضایت زناشویی بر اساس همدلی، شناخت اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی با نقش واسطه‌ای فنوتایپ گسترده اُتیسم در والدین کودکان اُتیستیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Representing the experiences of teachers of sixth grade classes in Sanandaj city
بازنمایی تجارب معلمان کلاس های شش پایه شهرستان سنندج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of language development and social communication in 4-6 year old girls and boys in kindergartens in Qom province
مقایسه رشد زبان و ارتباط‌‌ اجتماعی در کودکان دختر و پسر 4 تا 6 سال مهدکودک‌های استان قم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Relationship between the Interactive Spaces of Kindergartens and the Promotion of Children's Creativity
تبیین ارتباط فضاهای تعاملی مهدکودک‌ها با ارتقای خلاقیت کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 3 (2023-9)


Examining the attitude and understanding of students' feelings towards the lesson of physical education using image design
بررسی نگرش و درک احساسات دانشآموزان نسبت به درس تربیتبدنی با استفاده از طراحی تصویر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship Between Intelligence Beliefs on Academic Self-Efficacy and Academic Vitality of Students
بررسی نقش باورهای هوشی بر خودکارآمدی تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of psychodrama on social skill, compromise behavior and empathy of mentally retarded male students
اثربخشی روان‌نمایشگری بر مهارت اجتماعی، رفتار سازشی و همدلی دانش‌آموزان پسر کم‌توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of "web-based Narrative therapy" on executive functions and social interactions of children with ADHD
اثر بخشی “قصه‌درمانی تحت وب” بر کارکردهای اجرایی و تعاملات اجتماعی کودکان دچار اختلال نقص‌توجه بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Tool to Assessment
طراحی ابزار سنجش "مشکلات درمان روانشناختی کودکان دارای اختلال عصبی-تکاملی در محیط مدرسه" با تکیه بر تجربه زیسته کاردرمانگران مراکز اوتیسم شهر شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the impact of sports media on children's sports communication
بررسی تاثیر رسانه های ورزﺷﻲ در ارتباطات ورزﺷﻲ ﻛﻮدﻛﺎن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Gestalt-Based Play Therapy and Parent Behavior Management Training on Impulsivity of Children with Symptoms of Attention Deficit Hyperactivity Disorder
مقایسه اثربخشی بازی‌درمانی مبتنی بر رویکرد گشتالت و آموزش مدیریت رفتاری والدین بر تکانشگری کودکان با نشانه‌های نارسایی توجه- بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

I have concept of myself as child as author: Authorship in Children based on the lived experience of children as authors of Tehran institute of Intellectual Development Center
تصویری که از خود به عنوان کودک نویسنده دارم: پدیده کودک نویسنده بر اساس تجربه زیسته کودکان نویسنده کانون پرورش فکری کودکان شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive Evolution of the “Human” Concept and Its Comparison with Piaget's Theory of Cognitive Development in Elementary School Boys
تحول شناختی مفهوم "انسان" و تطبیق آن با نظریه رشد شناختی پیاژه در دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Effect of Postmodernism Aesthetic Elements in the Design of Kindergarten Spaces
ارزیابی تأثیر عناصر زیبایی شناسی پست مدرنیسم در طراحی فضاهای مهد کودک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 2 (2023-7)


Presenting a model for improving the mental health of primary school children based on teaching life skills and three-pronged factors along with accreditation
ارائه مدل ارتقا سلامت روان کودکان ابتدایی مبتنی بر آموزش مهارت‌های زندگی و عوامل سه شاخگی همراه با اعتباربخشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Micronutrient consumtion status and body composition of active and inactive primary school girls student in Urmia city and comparing them with standard values during COVID-19 pandemic
ارزیابی وضعیت مصرف ریزمغذی‌ها و ترکیب بدنی دانش‌آموزان دختر فعال و غیرفعال مقطع ابتدایی شهر ارومیه و مقایسه آن با مقادیر استاندارد در دوره پاندمی کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of treatment based on parent-child interaction with two methods of virtual and face-to-face training on the executive functions of students with hyperactivity and attention deficit
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر تعامل والد-کودک با دو روش آموزش مجازی و حضوری بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان دارای بیش فعالی و نقص توجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effectiveness of the combination package of Child's Personality Type and Parent child interaction therapy in reducing anxiety symptoms and thought and attention problems
بررسی اثربخشی بسته ترکیبی تعامل والد کودک آیبرگ و والدگری شخصیت مدار درکاهش نشانه‌های اضطرابی و مشکلات تفکر و توجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effectiveness of positive parenting group training for parents on the level of aggression, anxiety and depression of mothers with children aged 4 to 7 years
بررسی اثربخشی آموزش گروهی فرزند پروری مثبت والدین بر میزان پرخاشگری، اضطراب و افسردگی کودکان 4 تا 7 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between competence perception and academic self-efficacy in third grade elementary school children with the mediating role of academic motivation
رابطه ادراک شایستگی با خودکارآمدی تحصیلی در کودکان پایه سوم ابتدایی با نقش میانجی انگیزش تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the academic engagement between students with and without learning disorder in distance learning system
مقایسه درگیری تحصیلی بین دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری در سیستم آموزش ازراه دور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 1 (2023-4)


Study of structural relations of epistemic emotions, epistemological beliefs with mathematical motivation in students
روابط ساختاری هیجانات معرفتی، باورهای معرفت‌شناختی با انگیزش ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between emotional self-regulation and online game addiction with the mediating role of loneliness in elementary school children.
رابطه بین خودتنظیمی هیجانی و اعتیاد به بازی‌های آنلاین با نقش میانجی احساس تنهایی در کودکان مقطع ابتدایی.
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of supportive psychotherapy on chronic fatigue, failure and resilience in mothers of children 5-7 age with leukemia
اثربخشی رواندرمانی حمایتی بر خستگی، احساس شکست و تاب آوری مادران کودکان 5 تا 7 سال مبتلاء به سرطان خون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The contexts of Authorship of children (based on the lived experience of child authors of Tehran institute of Intellectual Development Center)
بستر و زمینه‌های نویسندگی کودکان( بر اساس تجربه زیسته کودکان نویسنده کانون پرورش فکری کودکان شهر تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of sex education for children to parents on changing their knowledge, attitude and practice in sex education of preschool children (zirab city)
اثربخشی برنامه ی آموزش تربیت جنسی کودکان به والدین بر تغییر دانش، نگرش و عملکرد آنها در تربیت جنسی کودکان پیش دبستانی )شهر زیرآب(
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of the training package based on lateral dominance on inhibition, attention transfer and emotional control in 7-12 year old children with learning disabilities
اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر غلبه طرفی بر بازداری، انتقال توجه و کنترل هیجانی در کودکان 7 تا 12 ساله دارای اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lived experience of Mothers’ Children with Emotional-Behavioral Problems: A Narrative Research
تجربه زیسته مادران کودکان دارای مشکلات هیجانی – رفتاری: یک پژوهش تحلیل روایتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 4 (2023-3)


The effectiveness of teaching self-monitoring strategies on cognitive processing and reading functions in dyslexic students
اثربخشی آموزش راهبردهای خودنظارتی توجه بر پردازش شناختی و عملکردهای خواندن در دانش آموزان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of movement games of Iranian and Indian preschool children
مقایسه بازی‌های حرکتی کودکان پیش‌دبستانی ایران و هند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying strategies and consequences of doing sports activities in preschool children
شناسایی راهکارها و پیامدهای انجام فعالیت های ورزشی در کودکان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing an Education Program Based on Parent-Child Interactions and Examining its Impact on Psychological Well-Being and Parental Self-Efficacy of Mothers of Children with ADHD
تدوین و بررسی اثر برنامه آموزشی مبتنی بر تعاملات والد-کودک بر بهزیستی روانشناختی و خودکارآمدی والدینی مادران دارای کودک مبتلابه اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of Language in Children Aged 4 to 6 Kindergarten Based on the Demographic Status of Families in Qom province
وضعیت تحول ‌زبان درکودکان 4 تا 6سالۀ مهدکودکی براساس وضعیت جمعیت‌شناختی خانواده‌ها در استان قم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-analysis of the effectiveness of virtual education on the academic performance of elementary school students
فراتحلیل اثربخشی آموزش مجازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 3 (2022-12)


Comparison theory of mind and Code-Switching Pattern In Speech students with specific learning disorder and normal
مقایسه نظریه ذهن و الگوی رمزگردانی در زبان گفتاری در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of unified transdiagnostic treatment on anxiety and emotion regulation of Boy children with stuttering
اثربخشی درمان یکپارچه فراتشخیصی بر اضطراب و تنظیم هیجان کودکان پسر دارای لکنت زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of mother's cognitive behavioral group training and children's mindfulness training on the anxiety of 9- to 12-year-old children
مقایسه اثربخشی آموزش گروهی شناختی رفتاری مادران و آموزش ذهن آگاهی کودکان بر اضطراب کودکان 9 تا 12 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the relationship between sleep problems and aggression and social skills in preschool children in Yazd
رابطه مشکلات خواب با پرخاشگری و مهارت ، های اجتماعی در کودکان پیش دبستانی شهر یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

relation between anxiety and mobile addication and poor sleep quality in children population in covid_19 epidemi.
رابطه میان سطح اضطراب با اعتیاد به موبایل و افت کیفیت خواب کودکان دبستانی در دوران همه گیری کووید_۱۹
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determinants of bullying in school, with an emphasis on social-cognitive theory of moral behavior: elementary schools in Tehran
عوامل تعیین‌کننده قلدری در مدرسه، با تأکید بر تئوری شناختی- اجتماعی از رفتار اخلاقی: مدارس مقطع ابتدایی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 2 (2022-9)


The combined effectiveness of structured games and sensory stimulation on the executive function of autistic children
اثر بخشی تلفیقی بازی‌های ساختاریافته و تحریکات حسی بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between parents' knowledge, attitude and skills in dealing with the covid-19 disease with the mental health of preschool children in Tehran
عنوان: رابطه دانش، نگرش و مهارت والدین در مقابله با بیماری کووید-19 با سلامت روان کودکان پیش دبستانی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of TRIZ Training on Creativity of Preschool students
بررسی تأثیر آموزشTRIZ بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introducing a test: construction and standardization of the first version of Maher Multifunctional Fluid Intelligence Test (MMFIT) for children age 7 to 9 years old
معرفی یک ابزار: ساخت و استاندارد سازی نسخه اول آزمون چند وجهی هوش سیال ماهر (MMFIT) برای کودکان7 تا 9 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Basic Skills Program on Quantitative Reasoning, Math Performance, and Working Memory of Preschool Children
تأثیر برنامه مهارت‌های پایه بر استدلال کمی، عملکرد ریاضی و حافظه فعال در کودکان پیش-دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of parent-centered meta-emotional education on aggression and disruptive behaviors in preschool children
اثربخشی آموزش فراهیجانی والد محور بر کاهش پرخاشگری و رفتارهای مخل کودکان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 1 (2022-6)


The Effectiveness of Child-Centered Play Therapy on Mind Theory in Children with Autism Spectrum Disorders
اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر نظریه ذهن کودکان طیف اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the relationship between social skills and self-esteem and social adaptation of first to sixth grade physical-motor female students of Tehran primary school
بررسی رابطه مهارت‌های اجتماعی با عزت‌نفس و سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر معلول جسمی- حرکتی اول تا ششم دبستان شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison Study of Perception Social Support and Educational Well-being among Athletic and Non athlete Students in the Second Period of Elementary School
مقایسه ادراک حمایت اجتماعی و بهزیستی تحصیلی در دانش‌آموزان ورزشکار و غیر‌ورزشکار دوره دوم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Efficacy of Computerized Cognitive Rehabilitation Software on Math Performance in Children with Dyscalculia
کارآمدی برنامه توانبخشی شناختی رایانه‌ای بر عملکرد ریاضی کودکان دارای اختلال ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Countries' Policy making and Governance in Early childhood Education and Care
سیاست‌گذاری و حکمرانی کشورها در آموزش و مراقبت اوان کودکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the factors of child abuse and its rate during the corona era in preschool children
تعیین عوامل کودک آزاری و نرخ آن در دوران کرونا در کودکان پیش از دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 4 (2022-2)


The effect of play and art on the emotional intelligence of children aged 6 to 9 years based on the Waldorf approach
تأثیر بازی و هنر بر یادگیری و هوش هیجانی کودکان6 تا 9 سال بر اساس رویکرد والدورف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of verbal self-instruction on social competence and self-esteem of students with specific learning disorder in Sanandaj
اثربخشی خودآموزی کلامی بر شایستگی اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه سطح شهر سنندج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of mind theory training on reducing adjustment problems in preschool students
اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر کاهش مشکلات سازش یافتگی کودکان پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of spectrum project activities on visual attention in preschool children
اثربخشی فعالیت های پروژه طیف بر توجه دیداری در کودکان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting organizational growth based on the social capital of managers in preschool centers
پیش‌بینی بالندگی سازمانی بر اساس سرمایه اجتماعی مدیران در مراکز پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of sensory-motor integration training on motor skills and social development of autistic children
اثربخشی آموزش یکپارچه سازی حسی – حرکتی بر مهارت‌های حرکتی و رشد اجتماعی کودکان اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 3 (2021-12)


Effectiveness of Cognitive-Behavioral Play Therapy on Behavioral Problems, Responsibility and Self-esteem of Male Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر مدل شناختی- رفتاری بر مشکلات رفتاری، مسولیت پذیری و عزت نفس دانش آموزان پسر دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing Social Stories Program and Determining Its Efficacy on Social Skills and Its Three Components of Children with Autism Spectrum Disorder
طراحی برنامه داستان‌های اجتماعی و تعیین کارآمدی آن بر مهارت‌های اجتماعی و سه مؤلفه‌ی آن در کودکان دارای اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Educational Game on Educational Performance of ADHD Children in Mathematic
تأثیر بازی‌آموزشی بر عملکرد آموزشی کودکان بیش‌فعال / نقص توجه در درس ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Sand play Therapy on Improvement of Behavioral Problems, Self-control, and Emotional Intelligence of 6-year-old Children
تاثیر شن بازی درمانی بر بهبود خودکنترلی، هوش هیجانی و مشکلات رفتاری کودکان 6 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Organizational Training Skills Program on Homework Management Efficiency of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
تاثیر برنامه سازمان دهی بر مهارت مدیریت کردن وظایف مدرسه در کودکان با اختلال نارسایی توجه و بیش فعال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of active music therapy on sensory processing patterns and motor skills in children with Autism Spectrum Disorder level 1
تاثیر موسیقی درمانی فعال بر الگوهای پردازش حسی و مهارتهای حرکتی کودکان اختلال طیف اتیسم سطح یک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2021-10)


An Investigation of Relationship between Parental Attachment Styles, Mental Health and Parenting Styles towards Behavioral Problems of Preschool Children by Intervention of Child Attachment: An Explanation to the Structural Equation
بررسی رابطه سبک‌های دلبستگی والدین، سلامت روان و سبک‌های فرزندپروری با مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی با میانجی‌گری دلبستگی کودکان:تبیین معادله ساختاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Preschool Plays on Children’s Mental and Social Skills in Preschool Centers of Shiraz
اثربخشی انواع بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان مراکز پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Parenting Stress and Coping Strategies of Mothers of Children with Autism Spectrum and Mothers of Healthy Children
مقایسه استرس والدگری و راهبردهای مقابله‌ای در مادران کودکان مبتلابه طیف اتیسم و مادران کودکان سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Comparison of Preschool Education Curriculum in Iran and South Korea
مقایسه تطبیقی برنامه آموزش پیش از دبستان ایران و کره جنوبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of mothers' attitudes toward cognitive-social skills of preschool children
واکاوی نگرش مادران نسبت به مهارت های شناختی- اجتماعی در کودکان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring and Comparing the Personality of Autistic and Normal Children through the Symbolic Elements of Colored Drawings
بررسی و مقایسه شخصیت کودکان اتیسم وعادی از طریق عناصر رمزی نقاش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2021-7)


Play Efficiency in Mental, Emotional and Social Development of Pre-school Children
کارآمدی بازی در رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی کودکان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Visual Perception, Processing Speed and Sustained Attention in Circadian Cycles of Normal Students (both girls and boys) and also Students with and without Special Learning Disorders
مقایسه ادراک دیداری، سرعت پردازش و توجه پایدار در چرخه‌های زیستی روزانه در دانش آموزان دختر و پسر12-8 ساله با و بدون اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing Standard Tools to Measure the health and knowledge Level of Kindergarten Teachers
تدوین ابزارهای استاندارد سنجش سلامت و دانش مربیان مهدهای کودک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Status Assessment of 1 to 3 years of old children in Tehran Prov. kindergartens in 2019
ارزیابی وضعیت آموزشی کودکان ۱ تا ۳ ساله در مهدهای کودک شهر تهران در سال ۱۳۹۸
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Parenting Stress and Marital Satisfaction in Mothers of Children with Autism Spectrum and Mothers of Healthy ChildrenAbstract Introduction: The present study examined and compared parenting stress and marital satisfaction in mothers of children with autism spectrum disorder and mothers of healthy children. Methods: The statistical population of this study included all mothers of healthy children and mothers of children with autism spectrum disorder who referred to the centers for organizing, treating and rehabilitating autistic disorders in Districts 5 and 6 of Tehran Province. The sample members included 50 mothers of healthy children and 50 mothers with autism spectrum disorder children who referred to selected centers in districts 5 and 6 of Tehran and participated in this study. The available sampling method was used in the study and the sample size was determined based on the background of similar studies. The research instruments included Barry Jones Parenting Stress Questionnaire (1995) and Afrooz Marital Satisfaction Questionnaire (2008). Results: After collecting data, the data were analyzed using statistical models of two independent groups and multivariate analysis of variance. The results showed that there was a significant difference between parenting stress and marital satisfaction of mothers whom children suffered from autism spectrum disorder and mothers of normal children. Mothers of children with autism had higher parenting stress spectra and lower marital satisfaction than mothers of healthy children.
مقایسه استرس والدگری و رضایت زناشویی در مادران کودکان مبتلابه طیف اتیسم و مادران کودکان سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of the Treatment Based on acceptance and commitment of depression therapy and cognitive fusion of mothers whom children suffer from Attention Deficit/Hyperactivity Disorders
اثربخشی درمان مبتنی‌ بر ‌پذیرش‌ و ‌تعهد بر افسردگی و همجوشی‌شناختی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال نارسایی‌توجه/بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 2 (2021-3)


Introducing Multiple Short Interviews (MMI) to Assess the health and knowledge Adequacy of Early Childhood Training volunteers (SADAMAK)
معرفی مصاحبه های کوتاه چندگانه (MMI) برای سنجش سلامت و دانش داوطلبان حرفه مربیگری کودک (سَدَمَک)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Investigation of Child Abused Based on Religious Believes and Self-Esteem of Mothers of Children in 3-6 years of old in Tehran Province
بررسی رابطه کودک آزاری با باورهای دینی و عزت نفس ادران کودکان 6-3سال شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the lifestyle of parents of children with autism spectrum disorder based on the severity of the disorder with the lifestyle of parents of healthy children
مقایسه سبک زندگی والدین کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم (براساس شدت اختلال) با سبک زندگی والدین کودکان سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The impact of Theraplay in Childhood Problems
تراپلی (THERAPLAY)در مشکلات دوران کودکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship between Children's Personality Traits and Parenting Styles of Parents through Symbolic Family Drawings of Preschool Children in Tehran Province
بررسی رابطه ی ویژگی های شخصیتی کودکان با سبک های فرزندپروی والدین از طریق معانی رمزی نقاشی ترسیم خانواده در کودکان پیش دبستانی استان تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Passing Pre-School Period (based on the impact of educational and emotional factors) on Emotional Intelligence of Primary Students
نقش گذراندن دوره پیش دبستانی (بـا تاکیـد بـر عوامـل آموزشـی و عـاطفی) در هـوش هیجـانی دانش آموزان ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2020-10)


Quantitative content analysis of kindergarten regulations based on IECD indexes
تحلیل محتوای کمی آیین نامه های مهدهای کودک بر اساس شاخص های IECD
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of peer-mediated intervention on decreasing symptoms of behavioral disorders and increasing social skills in preschool children
اثربخشی مداخله از طریق همسالان بر کاهش نشانه های اختلالات رفتاری و افزایش مهارت های اجتماعی در کودکان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural equation modeling (SEM) of separation anxiety disorder in children according to the mother's personality, attachment style and children maladaptive schemas
مدل یابی اختلال اضطراب جدایی کودک بر اساس شخصیت مادر، سبک دلبستگی و طرحواره های ناسازگار کودک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the Risk Factors of Child Abuse
شناسایی عوامل خطرساز در کودک آزاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Comprehensive Well-Being and Family Functioning in Mothers with Emotional Disorders Children and Mothers with Normal Children
مقایسه بهزیستی جامع و عملکرد خانواده در مادران کودکان دارای اختلالات عاطفی درون نمود با مادران کودکان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

School Age Care Environment SITUATION AT NON-PUBLIC PRIMARY SCHOOLS in Tehran in 2018
بررسی محیط مراقبت از کودکان در مدارس ابتدایی غیردولتی شهر تهران در سال 1397
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles