Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Childhood Health and Education

فصلنامه سلامت و آموزش در دوران کودکی



Volume 6, Number 2 (2025-7)


The Relationship between Mothers' Emotional Intelligence and Aggressive Behaviors in Preschool Children: The Mediating Role of Children's Emotion Regulation
رابطه بین هوش هیجانی مادران با رفتارهای پرخاشگرانه کودکان پیش‌دبستانی: نقش میانجی تنظیم هیجانی کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Storytelling-Based Therapy on Improving the Self-Efficacy of Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD)
تأثیر درمان مبتنی بر قصه‌گویی بر بهبود خودکارآمدی کودکان مبتلابه نقص توجه و بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Functional Exercises on the Gross Motor Skills and Sensory Integration of 5-6-year-old Preschool Children
تأثیر تمرینات فانکشنال بر رشد حرکات درشت و یک‌پارچگی حسی کودکان پیش‌دبستانی پنج و شش‌ساله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Play Therapy on Reducing Shyness and Improving Social Skills of Children of Veterans
اثربخشی تنظیم هیجان خانواده بر سازگاری، تروما و تحمل پریشانی در کودکان داغ‌دیده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Child-Centered Neuropsychological Intervention and Spark Perceptual-Motor Exercises on Executive Functions and Attention Deficit in Preschool Children with Brain Development Delay
مقایسه اثربخشی مداخله عصب روان‌شناختی کودک‌محور و تمرینات ادراکی‌حرکتی اسپارک برکارکردهای اجرایی و نقص توجه در کودکان پیش‌دبستانی مبتلابه تأخیر در رشد مغز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Creative Games on Social Skills and Problem-Solving Abilities in Preschool Children in Urmia, Iran
تأثیر بازی‌های خلاقانه بر مهارت‌های اجتماعی و حل مسئله در نوآموزان پیش‌دبستانی شهرستان ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Equation Modeling of Emotion Regulation based on Perceived Parenting with the Mediating Role of Memory in Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder
مدل‌یابی معادلات ساختاری تنظیم هیجان بر اساس والدگری ادراک‌شده با نقش میانجی حافظه در کودکان دارای اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Intervention based on Parent-child Relationship and Dialectical Behavior Therapy on Communication Skills and Reduction of the Symptoms of Attention Deficit Disorder in Hyperactive Children
مقایسه اثربخشی مداخله مبتنی بر رابطه والد-کودک و رفتاردرمانی دیالکتیکی بر مهارت‌های ارتباطی و کاهش نشانه‌های اختلال نقص توجه در کودکان بیش‌فعال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Schema-Based Parenting Package Based on Transactional Analysis with Parenting Based on Acceptance and Commitment Therapy in Mothers on the Children's Social Competence
مقایسه اثربخشی بسته فرزندپروری طرحواره‌محور مبتنی بر تحلیل رفتار متقابل با فرزندپروری مبتنی بر اکت برای مادران بر شایستگی اجتماعی کودکان پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between the Duration of Working with Digital Screens with Autism Symptoms and Psycho-motor Development Coefficient in Children with and without Autism Spectrum Disorder
ارتباط بین مدت‌زمان کار با نمایشگرهای دیجیتال و علائم اوتیسم و ضریب رشد روانی‌حرکتی در کودکان مبتلابه اختلال طیف اوتیسم و بدون آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Physical Activity on Children's Self-regulation Skills in three Domains: Cognitive, Emotional, and Physical
تاثیر فعالیت‌بدنی بر مهارت‌های خودتنظیمی کودکان در سه حوزه شناختی، عاطفی و جسمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles